I know St. Peter won't call my name

美しき生命 【初回限定盤】

美しき生命 【初回限定盤】


コールドプレイ...彼らをはじめて聴いたときは「U2のパクリバンドうぜえwwwwwww」ってな感じでしたよ.でもまさかここまでビックになるとは.
買ってから数ヶ月放置しっぱなしだったんですが,僕がパッケージを開ける前に某さんが借りていって,それを先日返してくれたので聴いてみることにしました..

タイトル曲の7曲目“Viva la Vida”が秀逸ですね.歌詞もすばらしいしストリングスも違和感がない.ただ「これは本当にコールドプレイの曲か?」というようにかなり変わってしまったような印象を受けましたけど.


It was a wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
Shattered windows and the sound of drums
People couldn't believe what I'd become

Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh, who would ever want to be king?

I hear Jerusalem bells a-ringing
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know St. Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world